Maandag 16 maart kondigde minister-president Mark Rutte aan dat er noodmaatregelen worden genomen om het Coronavirus te verspreiden. Deze nood maatregelen zijn bedoeld om persoonlijk contact zoveel mogelijk te beperken om besmetting te voorkomen. Wij volgen dat advies en verscherpen ook onze maatregelen. Daarbij zijn voor ons twee zaken belangrijk: hoe beperken we het persoonlijk contact om het risico van verspreiding van het virus te voorkomen. Voor u en onze medewerkers. En we willen u ook in deze periode zo goed mogelijk blijven helpen. Daarom beantwoorden we vragen en blijven we in principe de verbeterwerkzaamheden uitvoeren.

Vertraging in werkzaamheden 

Op dit moment is er een tekort aan personeel van zowel de hoofdaannemer, onderaannemers en andere hulporganisatie. Dit zorgt er voor dat de werkzaamheden minder snel gaan. Hierdoor lopen de werkzaamheden vertraging op.

Wat betekent dat voor u?

Natuurlijk proberen we ervoor te zorgen dat de gevolgen voor u zo minimaal mogelijk zijn. Er komt al genoeg op u af. Toch zijn sommige gevolgen niet tegen te houden. Een gevolg kan bijvoorbeeld zijn dat u enkele weken langer in uw logeerwoning moet blijven. Op dit moment kunnen we nog niet alle gevolgen precies overzien. Wanneer we meer weten, informeren we u hier over.

Uw sociaal begeleider is uw contactpersoon. Hij of zij houdt u telefonisch of via de mail op de hoogte van de situatie. Ook vertelt hij of zij waar mogelijk wat deze vertraging voor u persoonlijk betekent. In ieder geval één week voor de werkzaamheden berichten we u over de actuele stand van zaken. De sociaal begeleiders zijn op werkdagen bereikbaar via telefoonnummer 010 890 25 25 of e-mailadres vreewijk@havensteder.nl.

We begrijpen dat dit misschien een teleurstelling voor u is. U had misschien al spullen ingepakt of een logeeradres geregeld. Toch hopen we dat u begrip heeft voor de huidige situatie.

Maatregelen

Onze kantoren blijven open. We zoeken een balans tussen maatregelen om persoonlijk contact te beperken en naar mogelijkheden om u zo goed mogelijk te blijven helpen. De volgende maatregelen gelden in ieder geval:

  1. Vóór een afspraak bellen we u om te vragen of u verkoudheidsklachten of griep heeft. Als het antwoord ja is, voeren we het gesprek telefonisch of verzetten we de afspraak.
  2. Heeft u toch een afspraak, dan groeten we u zonder de hand te schudden en houden we minimaal 2 meter afstand.
  3. De spreekuren gaan in ieder geval tot maandag 6 april niet door.
  4. Voorlopig worden er geen koude en warme opnames gedaan.
  5. De medewerkers van Magis zijn in ieder geval tot 6 april niet werkzaam. Dit betekent dat we momenteel geen hulp kunnen bieden bij het verhuizen.
  6.  Sleutels van uw logeerwoning of uw eigen huis worden in een envelop via de brievenbus aan u overhandigd.
  7. Het kan zijn dat de bezetting op onze kantoren kleiner is dan u gewend bent. We hopen op uw begrip voor bijvoorbeeld wat langere wachttijden.

Heeft u vragen?

Neem dan gerust contact op met een van de sociaal begeleiders. Zij helpen u graag verder. We vragen u dit telefonisch of via de mail te doen om persoonlijk contact te vermijden. De sociaal begeleiders zijn op werkdagen bereikbaar via telefoonnummer 010 890 25 25 of e-mailadres vreewijk@havensteder.nl. Meer informatie over het Verbeterprogramma of de maatregelen rond het Coronavirus kunt u ook lezen op de facebookpagina van VreewijkVerder.